Veel gestelde vragen en de antwoorden
Lidmaatschap
Aanmelden - WV Aegir (wv-aegir.nl)
Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?
Met een e-mail aan eitartsinimdanedel @wv-aegir.nl. Let op: Aegir heeft kalenderjaarlidmaatschappen. Opzegging moet schriftelijk plaatsvinden op uiterlijk 30 november van het laatste lidmaatschapsjaar, dus voorafgaande aan het jaar waarin de opzegging ingaat.
Wat kost het lidmaatschap van Aegir?
Voor het lidmaatschap betaal je contributie en het bedrag dat Aegir per lid moet betalen aan het Watersportverbond. De contributiebedragen worden jaarlijks door de Algemene Ledenvergadering vastgesteld en gepubliceerd op Tarieven - WV Aegir (wv-aegir.nl).
Ligplaats
Hoe kom ik aan een ligplaats bij Aegir?
Voor een ligplaats bij Aegir moet je lid zijn. Een aanvraag voor een ligplaats doe je hier: Ligplaatsverzoek - WV Aegir (wv-aegir.nl). Voor ligplaatsen in de haven geldt een wachtlijst. Hoe langer je onafgebroken lid van AEGIR bent, des te hoger is je plaats op de wachtlijst.
Wat kost een ligplaats bij Aegir?
De tarieven voor de verschillende soorten ligplaatsen worden jaarlijks door de Algemene Ledenvergadering vastgesteld en gepubliceerd op Tarieven - WV Aegir (wv-aegir.nl). De huurprijs van een ligplaats in de haven is afhankelijk van de oppervlakte van de ligplaats. Voor de ligplaatsen op de wal gelden vaste huurprijzen per soort. Als de ligplaats voor een motorboot is, moet Aegir BTW in rekening brengen. In het eerste jaar betaal je naast de huurprijs een entreegeld (behalve voor een Optimist). Jaarlijks betaal je naast de huurprijs een toeslag zelfwerkzaamheid. Een ligplaats betaal je voor een heel kalenderjaar en bij tussentijdse opzegging vindt geen terugbetaling plaats.
Wat is de Toeslag Zelfwerkzaamheid (kortweg werktoeslag)?
Leden van 18 tot 70 jaar met een ligplaats bij Aegir (in de haven of op de wal) zijn jaarlijks gelijktijdig met het ligplaatsgeld een Toeslag Zelfwerkzaamheid verschuldigd. Hiervan zijn uitgezonderd de leden die uitsluitend plaats(en) voor een Optimist huren. De hoogte van de werktoeslag wordt jaarlijks in het najaar door de Algemene Ledenvergadering vastgesteld voor het aankomende jaar (tezamen met de overige tarieven) en gepubliceerd op Tarieven - WV Aegir (wv-aegir.nl).
De statutaire grondslag voor de werktoeslag staat in artikel 10 lid 5: “De leden zijn gehouden tot het verlenen van assistentie bij het verrichten van werkzaamheden en activiteiten ten behoeve van de doelstellingen van de vereniging. Deze verplichting is voor elk lid afroepbaar tot een maximum van drie dagdelen per verenigingsjaar.”
De werktoeslag wordt aan het einde van het jaar terugbetaald als voldaan is aan genoemde verplichting, dat wil zeggen als ten minste 12 uren voor de vereniging werkzaamheden zijn verricht en dat door het voor de werkzaamheden verantwoordelijke bestuurslid aan het lid is bevestigd.
Voorbeelden van werkzaamheden die meetellen bij de bepaling of recht is ontstaan op terugbetaling zijn: het deelnemen aan klusdagen en het assisteren bij zeilwedstrijden. De klusdagen staan in de Aegir-jaarkalender: Kalender - WV Aegir (wv-aegir.nl)
Hoe zeg ik een ligplaats op?
Opzeggen van een ligplaats moet schriftelijk, per e-mail aan de Havencommissaris: sirassimmocnevah @wv-aegir.nl. Er geldt een opzegtermijn van een volle kalendermaand. Een ligplaats betaal je voor een heel kalenderjaar en bij tussentijdse opzegging vindt geen terugbetaling plaats. Om te voorkomen dat ligplaatsgeld voor een jaar verschuldigd wordt, moet dus schriftelijk opgezegd worden op uiterlijk 30 november van het voorafgaande jaar.
Toegang
Mag iedereen het terrein van Aegir op?
Nee, het terrein is alleen toegankelijk voor leden van Aegir. Gasten mogen enkel onder begeleiding van een Aegirlid het terrein betreden.
Hoe krijg ik toegang tot het terrein van Aegir?
Het terrein van Aegir is toegankelijk via het toegangshek. Deze is om veiligheidsredenen gesloten. Enkel tijdens evenementen en zeilcursussen kan het hek open staan.
Als het hek gesloten is kan een Aegir lid deze openen via de Tapkey app, die via Google Play of de App Store te downloaden is. Na de Tapkey app op de smartphone geinstalleerd te hebben, kan het Aegir lid via een mail naar de ledenadministratie@wv-aegir autorisatie aanvragen om het toegangshek via Tapkey te kunnen openen. Vermeld in de mail:
Tapkey doet het niet. Wat nu?
Controleer eerst of u met uw Tapkey account in Tapkey ingelogd bent. Tijdens de allereerste keer, dat u Tapkey opent, komt er een inlogscherm met daaronder een link in witte letters "Nieuw in Tapkey? Maak hier een account aan". Het blijkt, dat een aantal mensen deze link niet aangeklikt hebben én dus ook geen Tapkey account hebben. Zij zien dan vaak de melding "onbekend e-mail adres". Als u deze melding ziet, maak dan alsnog een Tapkey account aan via de eerder genoemde link.
Bij bezitters van een Samsun smartphone blijkt Tapkey wel eens een foutmelding te geven, omdat de bezitter niet alle veiligheidsinstellingen op de smartphone heeft geactiveerd.
Als u ondanks bovenstaande tips er nog niet uitkomt, neem dan contact met de ledenadministratie@wv-aegir
Clubgebouw WV Aegir
Prinsemolenpad 4
3054 XM Rotterdam
Zomerseizoen: 1 april tot 1 oktober
Maandag | gesloten |
Dinsdag | 12:00 - 19:00 uur |
Woensdag | 12:00 - 19:00 uur |
Donderdag | 12:00 - 24:00 uur |
Vrijdag | 14:00 - 20:00 uur |
Zaterdag en zondag | 10:00 - 20:00 uur |
Winterseizoen: 1 oktober tot 1 april
Maandag, dinsdag, woensdag | gesloten |
Donderdag | 15:00 - 21:00 uur of zolang er aanloop is |
Vrijdag | 12:00 - 19:00 uur |
Zaterdag | 12:00 - 20:00 uur |
Zondag | 13:00 - 20:00 uur |
Tijdens wedstrijden of evenementen kan dit wijzigen. Dit zal dan tijdig in de nieuwsbrief worden aangegeven.